tankeställare

"Jag tänker ofta på lycka. Vad det egentligen är, och vad som gör att man hamnar i det där euforiska stadiet. Ni vet, vissa människor verkar bara alltid vara sådär effortless happy hela tiden, och det gör mig förbannad ibland. Jag får kämpa som in i helvete för att smaka sötman. Det har jag gjort i hela mitt liv. Mina svarta maskhål dyker upp titt som tätt, och för att kräla mig ur måste jag tvinga mig själv att orka. Och för någon med kass självdisciplin är det inte det enklaste. Men som min kära vän Anders sa... Man kanske är lyckligare dom gånger man faktiskt är lycklig just för att man uppskattar det otroligt mycket. Alla dom där "vadå, jag är alltid lycklig"-människorna vet inte egentligen vad det är att vara tacksam. Och lycklig. Som vi, när vi är.

Eller så är det bara avundsjukan som talar. Men jag tänker ändå mycket på det här med lycka just nu. Jag tänker på de som får kämpa ännu mer än jag. De som söker lyckan i droger eller saker som tiden förtär. Saker som inte är äkta. De som aldrig riktigt blir lyckliga. Och de som är lyckliga trots att de har så lite."


Denna text är ifrån Anna Hibbs blogg, Och känns lite som deja vu när jag läste det, för jag hade det här samtalet med en nära vän igår och kom in på just det här med Lycka, vad det är och vad som gör oss lyckliga, Och han sa att han älskar när han träffar på mig eller ringer mig, för jag är alltid är så glad, ser så lycklig ut. Vilket jag hör väldigt ofta. Han ringer mig mycket för han har haft en ganska jobbig uppväxt och det är nästan ännu jobbigare nu för honom. Men jag kan inte säga att jag är lycklig att jag inte har nån ångest på morgonen, för jag har det mer än någon annan tror jag. Jag har mycket lycka runt om mig som en bra familj, otroligt fina vänner och det går jätte bra i skolan, men det finns mycket jag saknar och jag om någon vet hur bergochdalbanan smakar i munnen. Min lycka och mina behov är inte stora, dom är ganska få och kanske obetydliga för dig. Men jag längtar tills dagen kommer då jag får känna med vinden istället för emot, att somna varmt och vara tillfredsställd och att vakna utan en klump i magen. Jag väntar på bättre dagar och alla som alltid kommer fram till mig och säger att jag ser så glad ut, tack, ni anar inte hur mycket jag behöver det ibland! ♥

Ph. By Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0